flyg du lilla fjäril

Bjuder på en bild från Göteborg, klockan var ungefär elva och vi precis hade kommit tillbaka till rummet och det spöregnade ute. Håret ser miffat ut, sminket hade runnit ut för länge sedan och mina kläder var fortfarande blöta dagen efter, kärlek på det!


Klockan är 02.05. Vissa säger att spöktimmen egentligen inte börjar vid midnatt, utan att den egentligen är mellan 02 och 03. En liten parantes bara.

Just nu vill jag inte vara här. Eller jo, såklart jag vill. Men ändå inte. Inte i Kalmar. Lilla Kalmar där allt stänger vid sju. Visst, det är fint nu på sommaren, Kalmar är en grym sommarstad. Men om det är något ställe jag verkligen skulle vilja vara på just nu så skulle jag säga Göteborg eller USA, hur klyschigt det än låter. Lund skulle också passa. Alla säger att skånska är galet fult, men är jag den enda som tycker att det är grymt fint? Älskar skånskan.

Innan gymnasiet, i högstadiet, så längtade man bara tills nian skulle ta slut. Man skulle få en helt ny början i gymnasiet, man skulle växa upp, man kunde satsa på de äldre killarna som verkade vara så långt borta innan (ni fattar vad jag menar, haha) och man var inte liten längre. Nu har jag exakt samma känslor. Visst, gymnasiet är nice, trots att jag går NV (och för att vara NV är det läskigt slappt). Men jag vill till tiden efter gymnasiet. Den tiden då man är myndig. Man kan plugga i vilken stad man vill. Ha egen lägenhet. Börja sitt liv på riktigt.

Så ja, jag har drömmar. Göteborg är en dröm. Om inte Göteborg så funkar Lund också. Men egentligen vill jag nog helst till USA. Chicago för att vara mer exakt. Det verkar vara en härlig stad, trots att jag aldrig varit där. Men jag vill dit. Någon gång ska jag dit. Kanske för att plugga, kanske som au-pair, i värsta fall bara besöka den. Men dit ska jag.

Kalmar är litet, det är det, men ibland kan livet kännas rätt fint trots allt. Speciellt nu när sommaren är här. Livet känns så mycket enklare när solen skiner och sommarlovet snart är här. Lite mer än en vecka kvar nu. Sommarlovet ska spenderas här och lite på Öland, ska sommarjobba tre veckor också. Vid en pool. Fyra timmar per dag. Fem dagar i veckan. Jobbigt? Skulle inte tro det. Och jag fyller sjutton också! Ska sola, umgås med vänner, ragga killar (haha), bara njuta av livet. Släppa plugget. Släppa allt det jobbiga. Bara leva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0