i'm not thinking about you haters

Blev inget tältande idag, det får bli på sommarlovet när det är lite finare väder. Vaknade idag och var superförkyld, trevligt värre. Skippade springturen idag också, men imorgon ska jag nog in till gymmet och sen måste jag till biblioteket. Har precis hittat några böcker av en grym författare som jag måste läsa. Orkar inte vänta till måndag heller.

Började läsa en bok imorse också, eftersom jag inte hade något bättre för mig. The Last Vampire hette den, skriven av Christopher Pike. Läste den på engelska, så vet inte vad den heter på svenska. Men den var sjukt dålig! Det var nog länge sen jag läste en så sjukt tråkig bok.

Huvudkaraktären är galet tråkig och ska hela tiden tjata om hur perfekt hon är, hon träffar sedan en kille som liknar hennes make i hennes liv innan hon blev vampyr. Hon blir kär i honom, och sedan älskar de tydligen varandra... jag tror dom kände varandra i max två dagar. Sedan är den också skriven på ett så sjukt tråkigt sätt. Författaren skriver bra och så, men dialogerna... jag dog lite varje gång karaktärerna snackade. Han skrev aldrig ihop ord, läste den som sagt på engelska. Han skrev alltid "I am", "you are", "cannot", "will not" och aldrig "I'm", "you're", "can't" och så vidare. Jag kan köpa att huvudkaraktären (som är typ 5000 år) snackar så, men tonåringar i nutid? Skulle inte tro det. Boken fick bara en... stel känsla på grund av detta. Och som sagt, huvudkaraktären var för perfekt. Hemsk bok. Har tvåan i serien också, får se om jag orkar ta mig igenom den...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0