orkar inte.

Nu, när jag kom hem, så kände jag hur trött jag egentligen är. Sportlovet har varit skönt, jag har äntligen kunnat sova ut. Men på något konstigt sätt så går det ju lite upp och ner med sömnen nu med. Förut, till exempel på jullovet, kunde jag sova till klockan tre på eftermiddagen. Nu vaknar jag senast tolv, det går verkligen inte att sova mer, trots att jag går och lägger mig på nästan samma tider som på jullovet. Och inatt så gick jag och la mig tre, och så vaknade jag vid sju, sju, av ingen anledning alls. En annan natt under lovet så vaknade jag både klockan fem och klockan sju. Trevligt.

Sen så är det skolan. Under en vanlig vecka så är jag borta i nästan tolv timmar de flesta dagarna. Jag åker lite innan sju på morgonen, sen är det skola och efter det så tränar jag, och då är jag tidigast hemma vid sex. Och när man kommer hem ska man plugga och hinna sitta vid datorn innan man till sist går och lägger sig. Och så går det runt och runt. Och ofta så blir det ju att man går och lägger sig vid tidigast tolv, så då är ju sömnen oregelbunden också. Och om det är någon hockeymatch kan jag ibland få ungefär två timmars sömn. Det blir ju inte bättre av att restiden till skolan är ungefär en timme, och då måste jag byta buss eller få skjuts ut till den bussen.

Jag är trött. Jävligt trött. Ska nog ta och sova nu. Har snott ett duntäcke från mamma, så nu har jag tre täcken för att försöka överleva den äckliga kylan. Är inte sommaren här snart? Och just det; jag köpte kjolen jag har snackat om idag. Nedsatt pris, ohhh yeaah! Hittade lite annat smått och gått, även en mössa för nitton kronor, värsta kapet ju.

Nej, nu är det nog dags för mig att gå i ide.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0