var beredda på ett jävla bitchande

När jag vill så kan jag vara ruskigt effektiv. När jag vill då, vilket inte är särskilt ofta. Idag satt jag femton minuter i datasalen innan första lektionen började, och sen på halvtimmesrasten satt jag också i datasalen, sammanlagt fyrtiofem minuter då. Jag hann börja på en powerpoint till engelskan och skrev in min fakta i den. Sedan skrev jag även en inledning och en avslutning till engelskan och till sist så kom jag på att jag var tvungen att skriva om typ en fjärdedel av min debattartikel som skulle vara inlämnad idag. Hann skriva färdig den och skickade in den. Effektiv? Ja! Och eftersom jag var färdig med min del i grupparbetet så kunde jag åka hem tidigare, skönt.

I helgen blir det att träffa min kusin som har varit i Australien i ett år. Har inte sett henne på galet länge alltså. Ska även umgås med en tvättäkta australienare, det ni! Sedan blir det att kolla igenom biologin tills på måndag och skriva ett argumenterande tal till retoriken, trevligt värre.

Men ja. Dags för lite bitchande här då, men det får man faktiskt göra någon gång ibland. Jag blir inte bra på bild. Det går inte. Har tagit kort ur typ alla vinklar, inte en jävel blir bra. Är min näsa verkligen så jäkla stor? Blir ju nästan ledsen. Men ja, tyvärr så är ju Sverige fullt av snygga, smala tjejer, och jag får helt enkelt leva med att jag inte ser lika bra ut som dem och kommer troligen inte att göra det någon gång heller. Kommer troligen inte få någon kille heller, hur patetiskt det än lät; men som sagt, det är något man får leva med! Det är bara att härda ut liksom.

Och nej, jag är inte en av dem tjejerna som sitter och säger att dem är sjukt fula och tjocka när dom i verkligheten inte är det alls. Sådant är bara störande. Liksom, om du är tjock, vad fan är inte jag!? Men som varje tjej har jag också en lista på vad jag hatar om mig själv, både om min personlighet och utseendet. Kanske inte borde rabbla upp den här. Inte för att någon läser, men ändå.

Men ibland önskar jag nästan att jag var den tjejen som kunde kliva in i ett rum och få alla blickar på sig. Och då menar jag inte av folk som sitter och glor på en eftersom man är så ful, utan riktiga blickar. Att man drar åt sig all uppmärksamhet med sin utstrålning och sitt utseende. Men ja, drömma går ju.

Jag hatar mina armar. Mina ben. Min rumpa som är fucking gigantisk. Mina höfter. Min kropp helt enkelt! Till och min mage, som jag förut var lite nöjd med liksom. Den var hyfsat smal i jämförelse med resten. Undrar vad fan som hände liksom. Hatar mina kinder, min näsa, min dåliga jävla syn, mina tänder, mitt hår som är tråkigt och livlöst, mina ögon, min lilla mun, min haka, mitt äckliga ansikte, har jag glömt något? Jag tror inte det.

Okej, nu blev det här ett riktigt klagoinlägg, men jag bryr mig inte. Om ni orkade läsa igenom det, eloge till er! Funderar på att satsa på att bli författare. En random tanke bara. Eller random är den inte, har haft det som dröm väldigt länge nu. Kanske borde satsa på att bli snuskigt rik istället. Hur det nu skulle gå till. Önskar att det var jag som hade kommit på Harry Potter, damn you Rowling liksom. Kanske borde råna en bank. Eller vinna på lotto. 

Jag börjar bli förkyld också, har nyst som en galning sen jag kom hem. Halsen känns hemsk. Allt är bara jobbigt. Livet leker.


Kommentarer
Postat av: Amanda

Fantastiska, fina UNDERBARA Louise! Blir så ledsen när jag läser det här :( Du är följande;

- EXTREMT söt. När vi typ inte umgicks så tänkte jag på dig som "den där tjejen som verkar vara så sjukt snäll, och rolig TROTS att hon ser så bra ut. Hallå, avundsjuk hej!)

- EXTREMT normal. Du är i precis rätt storlek ju! Menar, du är inte äckligt smal och du är inte stor och tjock och ful som jag. Nä, du är väldigt fantastiskt, lagom jättefin. Det är vad du är.

- Du har en väldigt söt näsa, en väldigt fin sådan (Hej, har du sett min i kombinationen med min haka eller?)

- Killar gillar stora rumpor, det är ett faktum.

- Det där med att du aldrig skulle få pojkvän är rentutsagt, skitsnack hörredu!<3 Hallå, jag lyckades ju nästan och jag är hundra gånger fulare än dig. Klart du kommer lyckas, titta på alla mindre vackra människor i världen. Det är inte direkt många äldre som inte har varit i ett förhållande, eller hur? De flesta är gifta och lever ett trevligt liv med barn och barnbarn. Jag säger bara hej N.

- Vi vill nog alla vara där den "perfekta" tjejen. Men vet du vad? De där tjejerna är ofta ganska, ja uppblåsta. För de har alltid fått allting serverat på ett silverfat. Du åh andra sidan, är både söt, snäll, snygg, vacker, underbar OCH ödmjuk, intelligent, bryr dig om andra (dvs omtänksam) perfekt kombination eller hur? Dessutom säger du själv att killar ler mot dig på stan, det har jag då aldrig varit med om.



Och vill du veta en till sak? Jag tycker att du är världens underbaraste kompis, och jag är så fruktansvärt glad att du går i min klass! För innan vi började typ prata och umgås så ja, jag var inne på att byta. På att åka utomlands, vad som helst för att slippa vara ensam. Men nu vill jag inte det längre, för att DU finns. Och i sommar ska vi ligga på Böda Sand och ragga killar! Punkt slut, du är världens bästa<3

2011-04-09 @ 15:19:31
URL: http://taggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0